Sebarang pertanyaan lanjut sila hubungi saya di laman facebook 'Hafiz Aiman' atau cari 'hafizaiman95'. Kadangkala saya tidak mengemaskini blog dalam jangka masa yang lama.

Friday, December 20, 2013

Awas Lelaki!

Assalamualaikum wr kepada semua pembaca blog ini. Mesti ramai diantara pembaca yang bergelar lelaki. Jadi amat bertepatanlah dengan tajuk entri ini kerana tajuk kali ini fokus kepada lelaki. Kita ni lelaki kan? Korang mesti kebanyakannya tau bahawa perempuan akan tarik kita ke neraka atas 4 sebab. Mungkin ada yang pandang ringan tentang hal ni. Jadi biarlah aku refresh balik.. Maksud ditarik tu ialah dosa yang ditanggung oleh lelaki laa.. 


     Sebab yang pertama ialah apabila seorang ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Iyela.. Tak menitik beratkan tentang solat, tak ajar mengaji, membiarkan anak keluar bersama lelaki lain berdua-duaan. Lagi teruk naik motor!! Tidak kisah anak pakai baju ketat seketat-ketatnya sampai nampak semua bentuk, siap cakap suka lagi anak pakai macam tu. Haa sebab macam ni laa yang menyebabkan ayah tu menanggung dosa yang dia tak buat. Zaman sekarang ni ramai laa yang mengabaikan anak perempuan. Kalau tidak kenapa ramai sangat perempuan yang seksi meksi ni? Sampai terbeliak biji mata duk melihatnya. Pastu laki pandang marah.. Yelaa dah dia tunjuk, kita lelaki tengok laa ye tak??

     Sebab yang kedua pulak ialah apabila suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya.. Sebagai contoh la, bergaul terlalu bebas dengan lelaki lain, berhias bukan untuk suami bukan lelaki lain, biarkan isteri tak tutup aurat apa semua.. Tu isteri kau kan jaga laa!! Isteri kau hak kau.. jangan bagi isteri kau dinikmati orang lain. Tapi perkara ni laa yang terjadi. Suami biarkan je isterinya nak pakai apa pun walaupun lurah semua nampak. Kalau artis lagi parah! Boleh peluk2 cium orang lain.. adooyyy.... Orang macam ni laa dapat dosa free sebab tak pedulikan isterinya.

     Sebab yang ketiga pulak kalau abangnya tak pedulikan adik-adik dia. Iyelaa kalau ayah dah takde, tanggungjawab ketua keluarga jatuh pada abangnya.. Kalau adik2 perempuan tidak dipedulikan, pedulikan keluarga sendiri jer pun tak boleh jugak. Cuba kalau adik perempuan tu dijaga.. Jaga pergaulan dia, pemakaian dia. Kalau boleh suruh pakai niqab jer adik tu. Kalau tak pedulikan adik perempuannya, maka siaplaa nanti.. Adik2 merupakan tanggungjawab seorang abang.. 

     Sebab yang terakhir pula ialah kalau anak lelaki tak nasihatkan ibunya jika ibunya buat benda tak elok. Iyelaa kalau ibunya tak tutup aurat, suka mengumpat dengan jiran2 apa semua tu. Anak lelaki patut tegur. Kalau tidak habislaa kamu dapat dosa free..

     Kesimpulannya ialah jaga dan didiklah keluarga kamu. Saling nasihat menasihati. Jangan pentingkan diri sendiri. Sayangi keluarga kamu. Kalau dah dapat dosa free, tak mustahil akan diazab betul tak?? Itulaa maksud akan ditarik ke neraka.. Yang perempuan pulak jangan nak berpaus hati. Sebab azabnya lagi teruk kalau dedahkan aurat apa semua tu. Sayangi diri dan keluarga anda.. Pesanan ikhlas ini ditaja oleh Blogspot.. hahahahaha

No comments:

Post a Comment

Mohon jasa baik semua pembaca untuk memberikan komen terhadap entri ini..