Sebarang pertanyaan lanjut sila hubungi saya di laman facebook 'Hafiz Aiman' atau cari 'hafizaiman95'. Kadangkala saya tidak mengemaskini blog dalam jangka masa yang lama.

Monday, July 23, 2012

Hari Pertama Bersekolah dalam Bulan Ramadhan

Assalamualaikum. Salam Ramadan. Salam 1 Blogger. Salam 1 Malaysia. Apa yang korang jeling-jeling tu ha? Aku tau la blog aku ini sudah berubah wajah lagi. Maklumlah manusia tidak pernah berpuas hati dengan apa yang ada. Eh sejak bila aku ada header ni? Lawa kan header aku ni... Maklumlah tuan dia handsome.. Oklah cukup bercakap mengenai blog aku ini.. Entry hari ini ialah aku nak cerita sedikit tentang hari pertama aku bersekolah dalam bulan Ramadan. Actually bukan hari pertama la. Dah beratus hari dah aku sekolah dalam bulan puasa sejak darjah 1.



     Macam biasa aku pergi ke sekolah awal pagi. Tapi biasanya aku berjalan kaki ke sekolah. Tapi hari ini dan sepanjang bulan Ramadan aku pergi ke sekolah dengan menaiki motosikal kesayanganku. Sampai sekolah macam biasa la aku menjalankan tanggungjawab aku sebagai Timbalan Ketua Pengawas 1. Ketua Pengawas pulak tak datang. Jadi akulah yang ambil alih tugasnya..

      Time2 Puasa gini pun ada perhimpunan rasmi tau. Jadi, walaupun puasa, kenalah kerah pengawas-pengawas supaya menyusun kerusi di atas pentas untuk guru. Ketika perhimpunan, aku kena mengetuai nyanyian.. Apa lagi aku kena jerit "BARIS......BARIS SEDIA!" di depan semua pelajar. Bayangkan pelajar seribu lebih di hadapan aku. Tapi alhamdulillah aku tak haus lepas tu..

     Apabila time perhimpunan, Mesti ada penyampaian hadiah ataupun sijil. Biasanya aku tengok orang lain ambil sijil. Tetapi kali ini aku pula yang ambil sijil. Dua sijil pulak tu! Yang pertama sijil penghargaan kerana aku menang tempat ke-3 dalam forum remaja peringkat sekolah. Sijil 1 lagi pula ialah sijil aku menjadi doktor muda. Eh!! Aku belum tulis entry pasal aku jadi doktor lah!! Nanti aku tulis lah pengalaman aku.

     Habis perhimpunan masuk kelas dan belajar macam biasa... Waktu balik pula pelajar PMR dan SPM kena balik lambat. Kitorang bertadarus Al-quran dan solat zohor berjemaah.. Lepastu balik.. Itu jelah aktiviti di sekolah dalam bulan Ramadan kali ini.

      Inilah sedikit sebanyak pengalaman aku di sekolah pada hari ini. Sebenarnya tak penting pun entry ni. Sekadar ingin berkongsi pengalaman peribadi sahaja. Harap adela yang sudi baca sampai habis entry ini. Erm siapa yang baca entry aku sampai habis, sila tinggalkan komen tentang entry ini dan tinggalkan link korang.. Siapa bagi link aku letak link korang dalam bloglist Ramadan yang aku nak buat start hari ini.




3 comments:

  1. Jangan jadikan Ramadhan alasan untuk segala aktiviti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kak mah..
      tapi, bukan alasan utk segala aktiviti..
      sekadar perkongsian sahaja... :)

      Delete
  2. Hey there, You've done an excellent job. I'll certainly digg it
    and personally suggest to my friends. I am sure they will be benefited from this site.
    Look at my blog - bookmark demon

    ReplyDelete

Mohon jasa baik semua pembaca untuk memberikan komen terhadap entri ini..