Sebarang pertanyaan lanjut sila hubungi saya di laman facebook 'Hafiz Aiman' atau cari 'hafizaiman95'. Kadangkala saya tidak mengemaskini blog dalam jangka masa yang lama.

Monday, July 25, 2011

3 Sebab Kenapa Blogger Popular Tidak Suka Blog Berlagu

Salam.. tak boleh ke tanpa lagu? Blog itu tidak menarik ke tanpa lagu? Blog itu tidak popular ke tanpa lagu? Inilah persoalan yang aku selalu sangat menjadi tanda tanya aku. Setiap blog yang baru muncul mesti ada lagu. Dahulu pun semasa aku baru kenal blog, aku pun letak lagu. Tetapi sekarang blog aku sunyi sahaja. Tiada widget lagu pun. 



     Terdapat banyak sebab kenapa blogger popular tidak suka blog berlagu ni. Tetapi biasanya blogger-blogger yang mempunyai blog berlagu ni buat endah tak endah sahaja. Mungkin bagi mereka sebagai hiburan kot. Tetapi yang penting blog berlagu ni blogger popular memang tak suka.

     Sebab pertama kenapa blogger popular tidak suka blog berlagu ialah ia menyakitkan telinga. Bagi yang bukan pakai widget lagu autoplay tu selamat la lagi. Bayangkan kalau blogger popular tengah blogwalking 10 blog dalam satu masa, dan 10 blog itu juga ada lagu!! Confirm blogger popular tidak akan membaca entry yang telah ditulis oleh blogger yang mempunyai blog berlagu.

     Sebab kedua pula ialah blog berlagu ni 'menghalau' pengunjung. Kenapa aku cakap menghalau? Sebabnya ialah tidak semua pengunjung suka blog yang berlagu. Yang suka blog berlagu hanyalah teman-teman rapat yang tidak tahu pasal selok-belok arena blogging dan orang yang gemar lagu yang dimainkan di blog itu. Harap-harap boleh paham yea..

     Sebab ketiga dan terakhir ialah Blog berlagu ni berat!! Widget lagu itu yang menyebabkan blog menjadi berat. Dahla menyakitkan telinga, berat pula tu. Itu yang tak best. 


     Kesimpulannya, blog berlagu ni memang tak best. Bagi pengunjung yang baca entry ini, aku mohon maaf jika entry ini buat korang kecil hati. Tetapi entry ini sangat bagus untuk orang yang ingin popular di arena blogging ini. Bagi yang hanya membuat blog untuk peribadi dan bukan untuk popular, tak salah nak letak widget lagu ini. 

No comments:

Post a Comment

Mohon jasa baik semua pembaca untuk memberikan komen terhadap entri ini..